Vuxna

Behöver du en lugnande oas mellan vardagens hektiska utmaningar? Letar du efter gemenskap eller plats och tid för samvaro? Vill du diskutera aktuella ärenden eller jobba för en mera rättvis värld? Vill du fördjupa din tro? Kom och se vad församlingen har att bjuda på just för dig.

Ingå församling lever med i din vardag. Vi är på plats sju dagar i veckan. Förutom gudstjänsterna har du en möjlighet att studera Bibeln i bibelgruppen varannan måndag. Du kan också delta i körverksamheten med någon eller flera av våra körer. Vill du röra på dig? Då kan gruppen för israelska folkdanser, som samlas varannan fredag, vara just för dig.

För dig som vill träffa människor och byta tankar finns det dagträff en gång i månaden. Du kan också gå med i syföreningen.

Mera ingående diskussioner kan du också ha under tematiska församlingskvällar, som hålls flera gånger under kyrkoåret. Manliga församlingsmedlemmar kan också samlas i båtklubben.

Utom regelbunden verksamhet bjuder Ingå församling på  utflykter och resor samt konserter, samlingar och  lägerverksamhet.

Vi är en tvåspråkig församling. En del av verksamheten går på svenska, en del på finska och en del går tvåspråkigt. Du får veta mera genom att följa vår annonsering. Välkommen!

Tom Sjöblom
Kyrkoherde