Till nyhetslistan

Ämbetsbetyg beställs från Esbo regioncentralregister fr.o.m. 1.4.2022 - Virkatodistukset tilataan Espoon aluekeskusrekisteristä 1.4.2022 alkaen.

De evangelisk-lutherska församlingarnas kyrko- och folkbokföring i Finland centraliseras till regionala centralregister. Överföringen grundar sig på beslut som kyrkostyrelsen har gjort - Evankelisluterilaisten seurakuntien kirkonkirjojen- ja väestökirjanpito Suomessa keskitetään alueellisiin keskusrekistereihin. Siirto perustuu kirkkohallituksen tekemään päätökseen.

Ingå församlings logo

Syftet med denna reform är att församlingarna kan fokusera sig på sin kärnuppgift. Syftet med ändringen är också att alla officiella intyg, släktutredningar och forskningar skulle fås från ett och samma ställe, medan de tidigare behövde begäras separat från varje församling på vars område kunden bott.
Från och med 1.4.2022 skriver Esbo regioncentralregister ut alla ämbetsbevis och släktutredningar för medlemmarna i Ingå församling. Leveranstiden för släktutredningar är för tillfället exceptionellt lång. Vi rekommenderar att be om tilläggstid t.ex. för bouppteckningar. Regioncentralregistret sköter också hindersprövningar samt registrerar dop och vigslar.
På Ingå församlingens kansli bokar vi fortsättningsvis kyrkliga förrättningar och församlingens utrymmen samt sköter ärenden som hör till begravningsväsendet.
Kontaktuppgifter till Esbo regioncentralregister:
keskusrekisteri.espoo@evl.fi
Tel. 09 8050 2600 (må-ti kl. 9-15, on-to kl. 9-12)
Postadress: PB 200, 02771 Esbo
Besöksadress: Kyrkogatan 1, 02770 Esbo (tillsvidare endast per telefon och e-post)

Uudistuksen tarkoituksena on mahdollistaa seurakuntien keskittyminen perustehtäväänsä. Tarkoituksena on myös, että kaikki viralliset asiakirjat, sukuselvitykset ja -tutkimukset voisi saada yhdestä ja samasta paikasta, kun aikaisemmin ne jouduttiin pyytämään jokaisesta seurakunnasta erikseen, joiden alueella asiakas on asunut.
Alkaen 1.4.2022 vastaa Espoon aluekeskusrekisteri virkatodistusten ja sukuselvitysten kirjoittamisesta Inkoon seurakunnan jäsenille. Sukuselvitysten käsittelyajat ovat tällä hetkellä poikkeuksellisen pitkät. Esimerkiksi perunkirjoitusta varten kannattaa pyytää lisäaikaa. Aluekeskusrekisteri hoitaa myös avioliiton esteiden tutkinnat sekä rekisteröi kasteet ja vihkimiset.
Inkoon seurakunnan kansliasta varataan edelleen kirkolliset toimitukset ja seurakunnan tilavaraukset sekä hoidetaan hautaustoimeen liittyvät asiat.
Espoon aluekeskusrekisterin yhteystiedot:
keskusrekisteri.espoo@evl.fi
Puh. 09 8050 2600 (ma–ti klo 9–15, ke–to klo 9–12)
Postiosoite: PL 200, 02771 Espoo
Käyntiosoite: Kirkkokatu 1, 02770 Espoo (toistaiseksi vain puhelimitse ja sähköpostitse)

2022-03-31 12:32:00.0