Församlingsmusiker (60 %)

Vi söker dig, som vill föra fram kyrkans budskap med sång och musik

Ingå församling är en aktiv tvåspråkig församling i Västra Nyland med c. 4 000 medlemmar och blicken inriktad mot framtiden. Nu har vi behov av en församlingsmusiker (med 60% arbetstid), som är kunnig att arbeta med barn och ungdomar, och beredd att medverka i församlingens gudstjänstliv.  Du skall jobba både på svenska och på finska.

Vi söker dig som:

• är en musiker eller musikstuderande, eller annars duktig på att sjunga och spela.
  • har pedagogiskt kunnande för att dra grupper av olika slag (t.ex. musiklekskolor, ungdomsband och körer).
  • har erfarenhet av ungdomsarbete och skriftskola och/eller är beredd att jobba med barn och ungdomar.
  • har förmåga och intresse att utveckla din arbetsbild och dina uppgifter enligt församlingens behov.
  • har goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och finska och kan jobba på båda språken.
  • är nyfiken, aktiv och jobbar bra både självständigt och som en i arbetsteamet.

VI erbjuder en arbetsuppgift där:

•  du arbetar med musikuppfostran bland barn under skolåldern i samarbete med våra barnledare och vår kantor.
  • du medverkar i ungdoms- och konfirmandarbetet med sång och musik och är också beredd att delta i skribaläger vid behov).
  • du deltar i gudstjänstlivet och är med och ordnar t.ex. barn-, familje- och ungdomsgudstjänster. Du är också beredd att vikariera kantorn vid behov (men behöver inte kunna spela orgel).
psalmbok

Krav för befattningen är kunnighet att hantera minst ett instrument samt pedagogiskt kunnande.  Du bör ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och finska.

Befattningen är på deltid (60%) och i kraft tillsvidare.

Grundlön för befattningen är enligt kravgrupp 503.  Den som blir vald ska enligt lag inlämna ett straffregisterutdrag. Befattningen har fyra månaders prövotid. Ingå församling är en rökfri arbetsplats.

Ansökan med CV och personporträtt skickas till kyrkoherde Tom Sjöblom (e-post: tom.sjoblom@evl.fi, tel: 040 485 1045, postadress: Ingå församling, PB 5, 10211 Ingå) senast 1.1.2023. Intervjuer hålls i januari 2023 (veckorna 3 – 5). Närmare uppgifter fås av kyrkoherde Tom Sjöblom och av kantor Marianne Gustafsson Burgmann (marianne.gustafsson-burgmann@evl.fi eller tel. 050-505 1530).

2022-12-16 12:16:00.0