Vill du jobba med ungdomar och skriftskola i en tvåspråkig miljö?

Ingå församling är en aktiv tvåspråkig församling i Västra Nyland med c. 4 000 medlemmar och blicken riktad mot framtiden. I Ingå får du jobba med konfirmandarbete och hjälpledarutbildning både på svenska och på finska.

Vi söker dig som:

• är en ungdomsarbetsledare
  • har erfarenhet av ungdomsarbete och skriftskola
  • är svenskspråkig, men har också goda muntliga och skriftliga kunskaper i finska och kan jobba på båda språken
  • har förmåga och intresse att utveckla skriftskolan efter församlingens och ortens behov
  • är nyfiken, aktiv och jobbar bra både självständigt och som en i arbetsteamet.
  • kunnighet att hantera ett musikinstrument räknas som en fördel.

VI erbjuder en tjänst där:

• du är med och utformar, planerar och verkställer ungdoms- och juniorarbetet i församlingen
  • du sköter om församlingens ungdomsarbete både på svenska och på finska.
  • du ansvarar för ungdomsgudstjänsterna i församlingen (tillsammans med prästerna)
  • du är med och rekryterar och leder frivilligarbetare på ditt verksamhetsområde
  • du deltar i samarbetet med lågstadieskolorna på vårt område
  • du medverkar i församlingens juniorarbete tillsammans med barnledarna.

Ungdomar

Formella krav för ungdomsarbetsledaren är en avlagd examen i kyrkans ungdomsarbetsledarutbildning samt utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda muntliga och skriftliga kunskaper i finska. Tjänsten är en heltidstjänst och i kraft tillsvidare.

Grundlön för tjänsten för behörig enligt kravgrupp 503. Vi tar gärna emot ansökningar också från icke behöriga. Den som blir vald ska enligt lag inlämna ett straffregisterutdrag. Tjänsten har fyra månaders prövotid. Ingå församling är en rökfri arbetsplats.

Ansökan med CV och personporträtt skickas till kyrkoherde Tom Sjöblom (e-post: tom.sjoblom@evl.fi, tel: 040 485 1045, postadress: Ingå församling, PB 5, 10211 Ingå) senast 29.9 2023. Intervjuer hålls i oktober 2023 (vecka 41). Närmare uppgifter fås av kyrkoherde Tom Sjöblom

Tom Sjöblom
Tom Sjöblom